Åremössan


Jag har gett mig in på projektet att sticka en Åremössa. Det ska visst vara nybörjarvänligt eftersom garnet är av ett schizofrent slag. Något som inte går ihop med min petiga sida. Kanske gör jag en grytlapp av det hela istället.

Började egentligen på det som är tänkt att bli min framtida favoritmössa men kom på den briljanta idén att öva på den med mer neutral färg först. Antagligen är det ett stort misstag med tanke på den så vanliga nybörjarturen.

Fick ett ryck och blev sugen att sy nya gardiner men hittade som tur var inget tyg som föll mig i smaken, så det får bli en senare utmaning. Funderar på att prova muffinsreceptet som kom med posten idag istället. Det kan ha varit en pik mot mina morotsmuffins men jag låtsas inte förstå den.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag googlade åremössa för jag tänkte också ge mig in i virkningsträsket. Går du efter någon speciell mall eller mönster eller hur gör du? /Helene F

masjävel sa...

Jag gör efter en beskrivning, men det är i stort sett bara en rät, en avig osv...

Men det är stickning ;)

Anonym sa...

Hej!
Vad går du efter för beskrivning?
Jag är dessutom också sugen på att sticka! :D

Mvh Karro