Hur svårt kan det va?


Sys har flyttat för att börja på Granprogrammet, eller hur det nu var. Själv har jag lämnat Nudel- och nationsvärlden (hoppas jag) och försöker lista ut vad havregrynsgröt och underställströja kan ge för fördelar i arbetsansökningar. Det är svårt även för en sådan skrivare som mig att få ner hur oumbärlig jag är. Med tanke på att en bild säger mer än tusen ord funderar jag starkt på att enbart skicka in ett foto. Klart och betalt!

Jag är bra på att skriva och att räkna pengar, så ett skrivuppdrag med en fet lön skulle väl vara det optimala. Har tyvärr inte hittat det erbjudandet bland platsannonserna än. Vid närmare eftertanke så tror jag faktiskt det bästa är att skriva ner lite ord om mig själv. För om den här bilden ska gestalta min vardag ser det ut som om jag degar på café dagarna i ända, men sanningen är den att jag trampade cykel i hela tre timmar i lördags.

Inga kommentarer: