Träningsvy & träningsvärk


Efter en evighet med arbetstider som gjort mitt huvud helt mosigt lyckades jag ändå pricka in någon sorts motivationspeak under mina två lediga dagar. Måndagen bjöd på en flåsig löprunda som resulterade i en stapplig gång till tvättstugan på tisdagsmorgonen. Inte nog med det utan senare under dagen blev det även en cykeltur som kändes i benen när det var dags för jobb idag igen.

Är det förresten någon som vet vilken kilometertid det är som gäller för löpning, jogg respektive att springa? Det är kanske en fördel om man vet vad det är man sysslar med. Cykling är lättare, antingen cyklar man eller så är man ute och cyklar. Det sistnämnda är inte att rekommendera. Inte allt för ofta i alla fall.

Hur som haver och summa summarum så när du har träningsvärk så vet du att du har gjort något bra... för sällan.

2 kommentarer:

Liss Kulla sa...

Jag vaknade också med träningsvärk i benen för någon dag sedan men det ända jag har gjort är att jobbat... Förutom för att jag fick pengar för träningsvärken känns det inte så bra...

Anonym sa...

Det är farligt att träna, man får ju bara ont=)