Vidgade vyer


I helgen tog jag och Johan tuff-tuff-tåget till Trondheim. Jag har inte gjort något så spontant sedan jag tog Inlandsexpressen till Yran 2001. Vi letade upp VM-skidstadion från 1997 (ja, nörd-varning på det) och där kunde en barbringad Eldar skådas. Han var livs levande och i till synes fin form. Så resan får väl ses som lyckad.

Nu på förmiddagen ringde pappa och meddelade att han var på ingång. Inom en halvtimme sisådär. Bristande framförhållning är kanske inte så förvånande, men att han lämnar Rättviks kommungränser i annat syfte än arbetsresor är en desto större skräll. Något sådant har väl knappt inträffat sedan han åkte till Kättbo och tälta på 50-talet.

Kan som bonus berätta om syrrans tabbe på jobbet hennes. En liten gosse frågade "Har dere is?", varpå sys glatt lassar upp isbitar i ett glas och räcker fram. Den lilla gutten blir helt frustrerad och suckar "Nei, du forstår ikke meg".

1 kommentar:

Anonym sa...

Vet väl varenda människa att is är glass på typ norska, danska o tyska. Annars undrar jag om du lever?? Är ju aldrig ute på MSN, fast det är ju inte jag heller.