Yin och Yang... eller olika falla ödets lott


Ögonblick, stunder, moments. Jag gjorde ett försök att fånga stunden på bild. Nu i efterhand ser jag inte riktigt vad det var jag såg. Det kanske är så när hjärnan ska lägga sig i vad hjärtat tycker. När hjärta och hjärna inte tycker lika.

Jag åt en glass och Johan passade på att ta tillfället i akt och utnyttja ljugarbänken vi satt på för att filosofera om den extra lön han skulle inkassera. Dubbla min månadslön ungefär. Innan skatt.

Sen gick vi hem och jag åt en tallrik havregrynsgröt medan han sköljde ner en bit Foie gras med en flaska Dom Pérignon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så du har börjat blogga igen?? O så har du inte sagt det förrän nu?

masjävel sa...

Blogga och blogga, kanske mer att jag skriver när det hänt något skit :) Eller när andan faller på och jag har ork :)