Bättre sent än aldrig


Hela sommaren har jag skickat badsugna gäster till en badplats jag bara vetat åt ungefär vilket håll den ligger, så idag gjorde jag en studieresa på cykeln. Efter en stunds trampande slapp jag industriavgaserna och hamnade istället mitt ute i skogen. När jag trampade på där tyckte jag mig höra en björn – och jag vet inte ens hur en sådan låter!

Innan jag kom fram till badplatsen cyklade jag igenom något som tydligen hade blivit utnämnt till årets by får två år sedan. Husen såg inte ut att vara en dag äldre så anledningen till att de inte fick utmärkelsen året innan måste helt enkelt ha varit att byn inte fanns då. Välklippta gräsmattor hade de i alla fall hann jag se.

Hemma igen svängde jag ihop sys chokladkaka. Hoppas den smakar bättre än flugan jag satt i halsen på hemvägen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag trodde du var sambo med en björn

Liss Kulla sa...

mmm... Chokladkaku! Jag vill också ha!

masjävel sa...

Krambullen, fick lov att fundera ett tag innan jag förstod vad du syftade på och fattade vinken :)

Sys, du får komma och hälsa på då. Men ingen gör den lika god som du!

Anonym sa...

I brist på att du inte är på MSN så kommer jag också ihåg alla de dära mailen, skulle kunna döda för att få läsa dom igen, varför skrev man inte ut allt sånt för att sen spara i en bok?? Hade förresten ett mail i dagboken som jag skrev strax efter jag fyllt 18, men jag kommer inte ihåg om det var till dej eller till Malin (en annan "brevvän") jag hade skickat det till, var ett worddokument som jag sen klistrade in i mailet. Nåväl världens längsta kommentar här.

Anonym sa...

haha....shit va ja skrattar åt dina inlägg! sjukt bra! Va hände förresten me avslutningsfesten? Blev de bara en afterwork???

Anonym sa...

Bättre sent än aldrig att uppdatera bloggen

Liss Kulla sa...

åkte förbi en by som också hade blivigt årets by för 2 år sedan... det var dock inte i jämtland...